Klantgerichtheid competenties verbeteren

klantgerichtheid vaardigheden ontwikkelen

Klantgerichte bedrijfscultuur

De eerste module van ons programma behandelt de basis competenties van klantgerichtheid tijdens een persoonlijk (verkoop) gesprek.

Doelgroep training

Alle (verkoop) medewerkers, wereldwijd, met klantcontact voor productverkoop, projectverkoop of levering van services.

Benodigde tijd

twee (2) dagen.

sales persona Norman

Sessies

Deze vaardighedentraining ter verbetering van klantgerichte kerncompetenties is onderverdeeld in de volgende sessies:

  • Vooruitblik
  • Sessie 1: Wat maakt het verschil
  • Sessie 2: Belang van een positieve opening
  • Sessie 3: Strategisch vragen en luistervaardigheden
  • Sessie 4: Behoeften en kansen / ken het verschil
  • Sessie 5: Product / Kenmerk / Voordeel
  • Sessie 6: Closing vaardigheden
  • Praktijksessie met rollenspellen
cursus klantgerichtheid ontwikkelen

Resultaten

Uw medewerkers zijn in staat om op een prettige en professionele manier een commercieel gesprek te leiden met de (interne) klant waarin zij de werkelijke behoeften weten te achterhalen en daarnaar te handelen. (win-win)

Materialen:

Trainees

  • ​Online salestest
  • 8 sessie boekjes
  • Digitale infographics
  • Evaluatieformulier

Trainers

  • Trainer’s Leader Guide
  • 1 USB stick: 13 videoscenes met rollenspellen gespeeld door de sales “persona” Norman Getit en zijn klant John Thorow

Beschikbare talen

  • Nederlands, Engels, Duits
  • Frans, Spaans, Italiaans
  • Russisch
  • Chinees